Ottawa, CANADA (31 januari 2021) - FreeBalance, het Canadese Public Financial Management (PFM) oplossingen en adviesbureau, heeft vandaag aangekondigd dat het zich heeft aangesloten bij het Global Compact van de Verenigde Naties (VN). Deze stap toont FreeBalance's betrokkenheid bij de Sustainable Development Goals (SDG's) en haar actieve deelname aan de 2030-agenda van de VN.

FreeBalance is een organisatie die zich sinds 1984 inzet voor goed bestuur en transparantie bij overheden wereldwijd. Met implementaties in meer dan 25 landen, variërend van 's werelds meest geavanceerde tot de meest fragiele staten, is FreeBalance toegewijd aan het verbeteren van het welzijn van burgers en het bestrijden van corruptie.

FreeBalance President en CEO, Manuel Schiappa Pietra, legt uit: "De SDG's zijn onze beste kans om de meest urgente problemen van de wereld op te lossen. Belanghebbenden op alle niveaus moeten samenwerken met de overheid om verandering teweeg te brengen. We kunnen de wereld veranderen in een echt duurzaam ecosysteem met effectief en transparant bestuur van publieke middelen."

Het bedrijf werkt met overheden over de hele wereld om duurzame PFM-hervormingsprogramma's op te zetten en uit te voeren. FreeBalance heeft samengewerkt met landen als Afghanistan, Haïti, Honduras, Kosovo, Mongolië, Nicaragua, de Filippijnen, Sri Lanka, Sierra Leone, Oeganda en Oost-Timor om robuuste en transparante systemen voor financieel beheer vanaf de grond in te voeren. Veel klanten van FreeBalance hebben een verbeterde PEFA-rating (Public Expenditure and Financial Accountability) gekregen - de erkende standaard voor PFM-beoordelingen. De implementaties van FreeBalance beheren meer dan $350 miljard namens meer dan 900 miljoen burgers.

Het Global Compact van de Verenigde Naties is een oproep aan bedrijven overal ter wereld om hun activiteiten en strategieën af te stemmen op tien universeel aanvaarde beginselen op het gebied van mensenrechten, arbeid, milieu en corruptiebestrijding, en om actie te ondernemen ter ondersteuning van de VN-doelstellingen en kwesties die zijn opgenomen in de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling.

concludeerde Pietra: "De tijd is gekomen om onze inzet voor duurzaamheid te formaliseren en we kijken ernaar uit om onze impact te versterken in lijn met de Tien Principes van het UN Global Compact."